perjantai 27. lokakuuta 2017

Työpäivän asu perjantaina ennen syyslomaa


Viime perjantaina taisi olla iloinen olo syysloman alkaessa. Maanantaina taas töihin. Miten suu sitten pannaan?No, kyllä se siitä lähtee. Taas kerran.

Sain suuren innoituksen viime talvena 1950-luvun tyyppisiin mekkoihin. Lääpälläni hankin niitä useamman.


Kuvan mekko ilman mustaa paitaa on mielestäni niin nätti, että se sopisi juhliinkin. Olen vähän ylipukeutunut. Mutta mieluummin yli- kuin alipukeutunut. Mekosta on ollut kuva tässä blogin tekeleessä huhtikuussa. Jolloin olin vallan innostunut esittelemään melkein kaikki mekkoni. Nyt ja heti-filosofiani mukaisesti. Postaus oli nimeltään Laiduttamisen loppu, suhteita ja harrastuksia.


Kuvanlaatu on taas kehno. Mutta parhaimpamme yritimme. Hihitellen. Ystäväni Arjan kanssa. Yleensä murjotan  ja ahdistunkin valokuvissa. Arja saa minut nauramaan.

Miksi niin sanotusti vähän ylipukeuduin? Sattui vain huvittamaan aamulla laittaa tämä mekko päälle. Tämä on asian ydin. Huvittaminen. Tunnepukeutuminen. Ja minä pukeudin justiinsa niin kuin itse haluan. Olkoot muut mitä mieltä tahansa. Aivan rauhassa.

              Ohikiidän kameran edestä.

Juha Tapion Ohikiitävää kappale kertoo mielestäni hyvin elämästä:Kaikki on ohikiitävää. Ohimenevää. Miksi ei tarttuisi pieneen hetkeen? Carpe diem. Miksi ei siis voisi elää omannäköistä elämää?






Jotenkin ei tunnu - vain minun mielestäni - mukavalta ja sopivalta näyttää käsivarsiaan tähän vuodenaikaan. Siksi mekon alla pitkähihainen paita. Näyttää vähän omituiselta. Mutta minkäs teet. Aivoituksilleni.



Mekko on siis viime talvelta. Merkki Anna Field. Villatakki, jota pidän, jos ei ole pitkähihaista paitaa alla, on Espritin. Anna Fieldillä on hyvä hinta-laatusuhde. Mekot aina alta viidenkympin. Tämänkin mekon kangas on laadukasta ja paksua. Tykkään kuosista. Anna Fieldin neuleet eivät sitten olekaan kovin hyvälaatuisia.



Mukavaa viikonloppua kaikille!

Onko sinulla lempimekkoa?


  Jo vähän lumiset vaahteranlehdet. Niin talvi tulee taas.




Lähteet: kuvat omat

18 kommenttia:

  1. Vitsit miten hieno :) Tykkään. Mun lempparimekko löytyy tästä linkistä:

    http://villananna.blogspot.fi/2017/01/power-dress.html

    VastaaPoista
  2. Kaunis mekkosi on kuin syksyn lehdet väritykseltään. Ihan hyvät nämä kuvat ovat. Tykkään etenkin hymykuvasta! Minä myös käytän talvella pitkähihaista lyhythihaisen alla. Lempimekkoni on joku tyttärieni hylkäämistä, aina mielialan mukaan. Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Kirsti kommentistasi. Tajusin vasta palautteestasi: Että juu mekossa on syksyn värit. Olet pysynyt hyvin mitoissasi, kun tyttärien mekot sopivat. Hyvää viikonloppua sinulle.

      Poista
  3. Kiva huulipuna!! Sopii ihonväriisi ja näyttää sähäkältä!

    VastaaPoista
  4. Kiitos kommentistasi. Se on sama huulipuna, jota yhdessä postauksessa tällä viikolla hehkutin. Tykkään kovasti.

    VastaaPoista
  5. Aivan ihana asu ja mekko! Pitkähihainen pusero näyttää tosi kivalta mekon alla :)

    VastaaPoista
  6. Kiitos kommentistasi Piia. Minun mielestäni pitkähihainen pusero on outo. Mutta en vain osaa olla käsivarret paljaana tähän vuodenaikaan. Keväällä ja kesällä kyllä.

    VastaaPoista
  7. Ihana mekko. Musta pusero näyttää ihan hyvältä sen alla.
    Minulla on talveksi kaksi espritin mekkoa, joita aina vaihdellen pidän. Ne ovat jäänet kaappiin, muut olen vienyt kirpparille. Uusia en ole vähään aikaan hankkinut, koska olen laiska tilaamaan verkosta eikä kotikaupoista löydy kivoja. Tykkään mekoista, mutta sukkahousuista en. Siksi minut useimmin näkee pitkissä housuissa. .... Mutta heti kun taas pääseen isoon kylään, niin mekkoja katselen ... Ehkä löydän tällekin talvelle yhden uuden mukavan tuntuisen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Eeva kommentistasi. Mekko oli edullinen jotakin 30 euroa. Minulla on aika iso vaatevarasto, koska olen ollut melkein samassa painossa noin 20 vuotta. Lisäksi perin kuolleen siskoni valtavan vaatevaraston. Vien kierrätyskeskukseen kaikki, joista en tykkää. Se on tämä naisen elämä: onko helpompi valita kahdesta vai useammasta? Minulla siihen vaikuttaa aamun tunnetila. Toivottavasti löydät kivan mekon.Ja opettajana tiedät varmaan, ettei voi mennä verkkareissa opettamaan. Kun on esillä 6-8 tuntia päivässä. Minun introvertille pohdiskelevalle luonteelleni; psykan, filosofian, elämänkatsomustiedon ja uskonnon opetuksen välillä hyvinkin syvälle menevissä pohdinnoissa ja erityisherkälle, tekee hyvää vähän tuulettaa päätään ihan erilaisissa kuvioissa. Mm. vaatteiden parissa.Hyvää viikonloppua sinulle.

      Poista
  8. Mustan kanssa toimii hyvin mekkosi! Neuletakki oli piste ii:n päällä.

    Mekko ei oikein asetu mun päälle, mutta tunikoissa tulee liideltyä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anne kommentista. Kiva jos näyttää toimivan mustan kanssa. Minäkin tykkään kovasti tunikoista. Hyvää viikonloppua.

      Poista
  9. Kiva nähdä taas hymyä kuvissa! Ihanaa! Mekko on kaunis ja istuu hyvin! Kivan monikäyttöinen mekko.

    Minäkin olen fiilispukeutuja, ja se aiheuttaa joskus aamulla ongelmia, kun ei löydy mitään fiilikseen sopivaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Minnea kommentista. Hymy johtui lähinnä siitä, että Arja kuvasi. Kiva kohdata toinen fiilispukeutuja. Minä vetäisen päälleni aika nopeasti jotakin, joka sopii tunnetilaan. Joskus joutuu vähän etsimään.

      Poista
  10. Ihanan vauhdikkaat kuvat ja mekon malli on just täydellinen. Aah myös nuo vanhat ihanat ovet, jotka meilläkin oli edellisessä kodissa. <3

    Kivaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Tiia, kommentista. Ehkäpä se malli on hyvä. Minä olen täysin kyllästynyt noihin ruskeisiin oviin ja keittiön ruskeaan puukattoon. Mies suostuikin tässä taannoin maalaamiseen. Mutta projekti - missä minä olisin mieluusti avustanut - on painunut unholaan. Mukavaa viikonloppua sinullekin.

      Poista
  11. Mustakin mieluummin yli- kuin alipukeutunut, ehdottomasti! Hieno mekko! :)

    VastaaPoista
  12. Kiitos Niina kommentistasi. Minä en koskaan voisi kuvitella meneväni töihin verkkareissa tai jossakin telttamekossa. Mitäs sitten vaikka välillä ylipukeutuu. Olennaista on miten kantaa vaatteensa.

    VastaaPoista

Ole hyvä ja kommentoi. Teet minut iloiseksi!