torstai 13. huhtikuuta 2017

52-vuotias nainen -hyvinvointia,kauneutta,kala-kasvisruokaa,ajatuksia

Päätin aloittaa ensimmäistä kertaa blogin,jossa käsittelen mm.hyvinvointia,kauneutta,vanhenemista,kala-kasvisruokaa ja ajatuksia.Olen surkea ATK-taidoissa,joten tämä blogi toimii minulle myös oppimiskokemuksena. Olen ammatiltani lukion psykologian,uskonnon,filosofian ja elämänkatsomustiedon opettaja. Työssä joudun ajattelemaan ja opettamaan hyvin henkisiä ja maailmankatsomuksellisia asioita: elämän tarkoitusta,kuolemaa,mielen särkymistä,olemassaolon perimmäistä luonnetta...Jotten täysin vaipuisi mieleni syvänteisiin,tarvitsen vastapainoksi aineellisia,ruumiillisia ja naisellisia asioita - liikuntaa, kauniita (omasta mielestäni) vaatteita,korkkareita, kala-kasvisruuan kokkailua,luonnossa kulkemista,laadukkaita romaaneja ja elokuvia.

Olen ollut 35 vuotta kala-kasvissyöjä eli pesco-vegetaristi.Lopetin lihan syönnin 17-vuotiaana,koska satuin näkemään televisiosta dokumentin teholihatuotannosta ja eläinten kärsimyksestä sen takia. Olen tosin myös hyvin eläinrakas,enkä voisi syödä kavereitani. Jo pienestä lapsesta alkaen en ole tykännyt lihasta. Äitini kertoi aikoinaan, että erotin aina esim. lihakeitosta lihat pois. Ehkä olen syntynyt kasvissyöjäksi. Tiedä häntä.Esittelen tässä blogissa myös pitkällä kokemuksella testattuja kala- ja kasvisruokareseptejä. Ruuan herkullisuus ja nautinto ovat mielestäni yhtä tärkeitä kuin terveellisyys.

No,kauneuteen sitten - tai mitä itse pidän kauniina.Näin reilu viisikymppisenä en enää kauheasti välitä,mitä muut minusta ajattelevat.Olen mitä olen. Ensimmäisellä älypuhelimellani kuvaaminen on minulle uutta. Eikä puhelin laadultaan ole kummoinen. Yritän nyt myös ensimmäistä kertaa panna kuvia nettiin. Siinä taas uutta oppimiskokemusta. Tänään kauniita ovat menneen talven talvikengät.


Taistelin tuon kuvaohjelman kanssa. Ei onnistunut ja piti nukkua yön yli. Tänään kävin paikallisessa elektroniikkaliikkeessä, josta ostin aiemmin ensimmäisen älykännykkäni. Sain siellä jotakin tolkkua kuvien siirtämisestä koneelle. Lisäksi sain apua Atk:n hallitsevalta työkaveriltani. Mutta minun ottamat kuvat näyttää vielä olevan vähän silleen ja tälleen. No, oppia ikä kaikki.

Nämä ensimmäiset kengät ovat reilu kymmenen vuotta vanhat. Merkiltään Marco Tozzi.





Nämä kaunokaiset on Mustang-merkkiset ja ostettu toissa talvena Zalandolta.





Nämä kengät on ostettu viime kesänä Brasiliasta. Merkkiä ei enää erota.




Kuvan harmaat kengät on ostettu noin viisi vuotta sitten Zalandolta, merkki Tamaris.



Viimeiset kengät on ostettu tänä talvena Zalandolta, merkki Anna Field.




terveisin Marja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ole hyvä ja kommentoi. Teet minut iloiseksi!