Meitä huijataan kaksivaiheisilla pyyntöstrategioilla. Ensimmäinen on varmaankin kaikille naisille tuttua: ALE.
Ihanat alennusmyynnit sisältäen myös hikoilua ja säntäilyä sinne tänne.Mutta puoleen hintaan hehkutettua vaatetta ei löydykään sopivan kokoisena. Yleensä alennusmyynneissä on rekeissä hyvin pieniä ja hyvin suuria kokoja. Omaa kokoa ei löydy tuosta kivasta vaatteesta, mutta ystävällinen myyjä löytääkin vastaavan normaalihintaisen vaatteen, joka on täysin oikeanlainen ja sopiva. Ja me naiset ostamme vaatteen - täyteen hintaan - koska psyykkinen sitoutuminen on jo tapahtunut.
Autokaupoissa harhautusmenetelmä on hyvin yleistä. Uutta autoa tarjotaan pari tuhatta euroa alle normaalihinnan, mutta kun nainen suostuu kauppaan syvään ostofiilikseen vaipuneena, maksuehdot ja muut asiat nostavatkin hintaa alkuperäistä korkeammaksi. Muita asioita saattaa olla mm. vaihtoauton hinnanlasku, joidenkin osien myyntihinnan tarkastaminen ja nostaminen tai toimituskulut.Tämä tekniikka toimii usein, koska nainen on jo psyykkisesti sitoutunut kauppaan alkuperäisen tarjouksen perusteella.
Ovelta ovelle myyjille - ovat onneksi huomattavasti vähentyneet - pitäisi jaksaa olla tiukkana. Jos myyjä saa mahdolliselta asiakkaalta pienen myönnytyksen, on suurempikin todennäköinen. Jos kauppias saa naiselta luvan tulla esittelemään tuotetta, on jonkinlainen psyykkinen sitoutuminen tapahtunut ja on todennäköisempää, että nainen melko pian ja helpohkosti ostaa tuotteen. Tietysti asiaan vaikuttaa kemiat kauppiaan kanssa. Mutta kun ne kauppiaat ovat yleensä hyvin miellyttäviä, mukavia ja vakuuttavia. Ja niistä on seuraa. Siksi vaaravyöhykkeessä ovat yksinäiset vanhukset.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ole hyvä ja kommentoi. Teet minut iloiseksi!